Време на варене: Нормално 9 мин. ал денте 7 мин

НАГРАДА ЗА Б?О ?НОВАЦ?Я 2016

К?НОА е концепция в здравословното хранене. Макар, че като храна е присъствала основно на трапезата на маите, вече все по-често присъства и в нашите здравословни рецепти. Мястото й в здравословното хранене идва не само от историята й, но от огромните ползи, които има за човешкото здраве. Може би най-впечатляващото в киноа е богатото й общо съдържание на здравословни нутриенти. Съдържа голямо количество протеини за разлика от доста други зърнени култури.  Комбинацията от  2 аминокиселини – лизин и изолевцин я превръща в най-предпочитаната зърнена храна, особено за хора  на протеинова диета. Лизинът спомага за развитието и възстановяването на тъканите, а изолевцинът ускорява метаболизма и намалява излишните мазнини в организма.

Съдържанието на полезни мастни киселини като Омега 3 ненаситените, най-вече линоленова киселина (ALA) също поставя киноа на първо място. Консумацията на 63 калории от киноа ви доставя 1 грам мазнина.

Киноа осигурява голямо количество антиоксиданти на човешкия организъм. ?зобилието от флавоноидите кверцетин и кемпферол е в пъти по-голямо от това в боровинките.

Поради високото си съдържание на фибри, много изследвания посочват, че киноа значително намалява риска от диабет тип2.

В 100 г киноа се съдържат 155 калории – Нискокалорийна храна с висока хранителна стойност!

Регинети – форма, не само красива, но и практична

?мето регинети произлиза от италианската дума Regina, която означава царица. Това е тип паста във формата на панделка или по-скоро къдрава дантела, която е украсявала роклите на царските особи. Формата служи не само за декорация, но има и практическа стойност. Благодарение на неравните й ръбове, сосовете чудесно полепват по стените на пастата.

НАШЕТО ПРЕДЛОЖЕН?Е ЗА ПР?ГОТВЯНЕ НА ПАСТА ОТ К?НОА

Необходими продукти

150 г чисто краве масло, 4 лъжици брашно от лимец, 1 чаша вода, 1 ч.л. мед, 2 ч.л. доматено пюре, 2 ч.л. песто, 2 с.л. настърган пармезан, 1 с.л. готварска сметана, Магданоз за поръсване, Сол и черен пипер на вкус.

Начин на приготвяне:

Разтопете маслото и добавете брашното от лимец като разбъркате леко.Добавете водата като продължите да разбърквате, така че да получите хомогенна смес с консистенцията на мек и леко течлив крем. Прибавете всички останали продукти заедно с подправките към готовия сос и разбъркайте внимателно. Отстранете от котлона и след малко бавно добавете сметаната, така че да не се пресече. Сварете пастата според указанията на опаковката и когато е готова , добавете топлия сос. Гарнирайте с нарязан магданоз.

Количество

Reviews

There are no reviews yet.

Be the first to review “”

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са маркирани